Wednesday, 13 January 2010

پاسخ کوبنده به مشایی

سلام به همه دوستان نازنین و سبزم که به بودن در کنارشون به خود میبالم
دو روز پیش جناب مشایی افاضاتی فرمودند که وظیفه خودم دونستم بعنوان یک ایرانی ؛بر حسب سوگند پزشکی پاسخی بابت درفشانی های ایشون بدم که حداقل مرهم دل خودم بشه؛ میخوام یه چند نکته در مورد ابن سینا فقط منواب اطلاع خدمت ایشون عرض کنم

ایشون فرمودند:
شاید بوعلی سینا در عصر خود قامتی برجسته داشته اما قرار نیست افتخار هزار سال بعد آدمیان نیز باشد و این نشانه فقر انسانها در دهه های بعدی است چرا که نشان میدهد فرصت شکوفایی در دورههای متعدد پدید نیامده است.
و باز هم مشایی گفت: اگر امروز به افرادی مانند رازی و ابوعلی سینا افتخار میکنیم به طوری که قد آنها از اعماق تاریخ بیرون است برای بلندی قد آنها نیست بلکه کوتاهی قد نسلهای بعدی آن را نمایان کرده است. شاید بوعلیسینا در عصر خود قامتی برجسته داشته اما قرار نیست افتخار هزار سال بعد آدمیان نیز باشد و این نشانه فقر انسانها در دهههای بعدی است چرا که نشان میدهد فرصت شکوفایی در دورههای متعدد پدید نیامده است.
و حال من میگویم
جناب مشایی؛(دامة جاهلاة) گوش بسپار شاید اموختی؛خیلی مختصر ولی گویا عرض میکنم:

«بوعلی سینا را باید جانشین بزرگ فارابی و شاید بزرگترین نماینده حکمت در تمدن اسلامی بر شمرد. اهمیت وی در تاریخ فلسفه اسلامی بسیار است زیرا تا عهد او هیچیک از حکمای مسلمین نتوانسته بودند تمامی اجزای فلسفه را که در آن روزگار حکم دانشنامهای از همه علوم معقول داشت در کتب متعدد و با سبکی روشن مورد بحث و تحقیق قرار دهند و او نخستین و بزرگترین کسی است که از عهده این کار برآمد.»
کتاب قانون یک دایره المعارف پزشگی است که در ان تمام مبانی اصلی طب سنتی مورد بحث قرار کرفتهاست
ابن سینا را در تاریخ پزشکی و دارو سازی (ملک الاطباء) نامیده اند
و
باز هم یکی از دستاوردهای این دانشمند بزرگ این است که چون میراثی بزرگ در دنیا نسل به نسل میگردد و ما خود غافل از انیم

یك نمونه دیگر از ارزشهای ایرانی كه خود ما آنرا نمی شناسیم ردای فارغ التحصیلی است. لابد تا به حال شما هم دیده اید وقتی یك دانشجو در دانشگاههای خارج می خواهد مدرك دكترای خود را بگیرد، یك لباس بلند مشكی به تن او می كنند و یك كلاه چهارگوش كه از یك گوشه آن یك منگوله آویزان است بر سر او می گذارند و بعد او لوح فارغ التحصیلی را می خواند.
هنگامی كه از ما سوال می شود كه این لباس و كلاه چیست؟ چه پاسخی میدهید؟! هنگامی كه از یك اروپایی یا ژاپنی و یا حتی آمریكایی سوال شود این لباس چیست كه شما تن فارغ التحصیلانتان می كنید می گویند ما به احترام «آوی سنت» (ابن سینا) پدر علم جهان این لباس را به صورت نمادین می پوشیم.
آنها به احترام «آوی سنت» كه همان «ابن سینا»ی ماست كه لباس بلند رداگونه می پوشیده، این لباس را تن دانشمندان خود می كنند. آن كلاه هم نشانه همان دستار است (کمی فانتزی شده) و منگوله آن نمادی از گوشه دستار خراسانی كه ما ایرانی ها در قدیم از گوشه دستار آویزان می كردیم و به دوش می انداختیم. در اروپا و آمریكا علامت یك آدم برجسته و دانش آموخته را لباس و كلاه ابن سینا می گذارند، ولی ما خودمان نمی دانیم


اقای مشایی ؛اگر باز هم براتون جا نیفتاد و متوجه نشدید و نیاموختید حاضرم در مورد نوابغ دیگر ایران زمین سخنها براتون بگم شاید بر جهل خود فائق امدید
ولی هیهات که بر اثر بیکفایتی و بی لیاقتی شماست که اعراب به خود جرات دادند ابن سینای ما را از ان خوو بدانند
اقای مشایی لطفا اگر بلد نیستی درست سخن بگویی لااقل عاقلانه سکوت کن

پاسخ یه قلب سبز:الهه

No comments:

Post a Comment